Βάζοντας μπροστά αυτοκίνητο που έμεινε από μπαταρία: Καλώδια, εκκινητής και ...delivery!

19 Αυγούστου 2020

Δεν είναι λίγες οι φορές που η μπαταρία ενός οχήματος έχει παραδώσει το πνεύμα και πρέπει να το βάλουμε μπροστά είτε για να τη φορτίσουμε, είτε για να κινηθεί το όχημα μέχρι τον ηλεκτρολόγο ή το συνεργείο. Μπορεί η αποφόρτιση της μπαταρίας να προέρχεται από μακροχρόνια ακινησία, από βλάβη της μπαταρίας και του συστήματος φόρτισης, ή από πλήθος άλλων παραγόντων.

Η ιδανική περίπτωση βέβαια θα ήταν να είχαμε τη δυνατότητα να αποφύγουμε όλη τη διαδικασία, απλά με ένα τηλεφώνημα σε υπηρεσία delivery μπαταρίας. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ένας εξειδικευμένος τεχνικός θα έρθει στο σημείο που βρίσκεται το αυτοκίνητο, θα κάνει αλλαγή της μπαταρίας με μία καινούργια στον ακριβή τύπο και προδιαγραφές που χρειαζόμαστε, χωρίς καμία δική μας παρέμβαση. Πριν φύγει θα κάνει επίσης έναν έλεγχο του ηλεκτρικού συστήματος φόρτισης του δυναμό και θα πάρει την παλιά μπαταρία για να ανακυκλωθεί όπως πρέπει.

Το αμέσως καλύτερο σενάριο είναι να χρησιμοποιήσουμε έναν εκκινητή οχήματος. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ανοίξουμε το καπό, να συνδέσουμε τα καλώδια του εκκινητή στους δύο πόλους της μπαταρίας και απλά να γυρίσουμε το κλειδί στη μίζα! Με έναν εκκινητή δε χρειαζόμαστε τίποτα απολύτως και η διαδικασία τελειώνει σε δευτερόλεπτα!

Συνήθως όμως δεν υπάρχει εκκινητής και χρησιμοποιούνται καλώδια και η βοήθεια της μπαταρίας ενός άλλου αυτοκινήτου. Καλό θα ήταν πριν ξεκινήσουμε οτιδήποτε να έχουμε υπόψιν μας τις θέσεις των μπαταριών και των πόλων τους στα δύο αυτοκίνητα, όπως και το μήκος των καλωδίων, ώστε να γνωρίζουμε εξαρχής τον τρόπο συνδεσμολογίας. 

  •  Πριν την παράλληλη σύνδεση των 2 μπαταριών βεβαιωνόμαστε πως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου (πχ φώτα, ραδιόφωνο κλπ) είναι σβηστά.
  • Βεβαιωνόμαστε επίσης πως συνδέουμε το θετικό πόλο της μίας μπαταρίας με το θετικό της άλλης και τον αρνητικό πόλο της μίας πάλι με τον αρνητικό της άλλης. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τα καλώδια εκκίνησης έχουν διαφορετικά χρώματα (κόκκινο και μαύρο αντίστοιχα). Σε περίπτωση λάθος σύνδεσης θα δημιουργηθεί σπινθήρας με άμεσο κίνδυνο πυρκαγιάς, ενώ κινδυνεύουν και τα (ευαίσθητα) ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου.
  • Αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα, αποσυνδέουμε τα καλώδια με πολύ μεγάλη προσοχή, ξεκινώντας πρώτα από το αρνητικό (μαύρο) και από τα δύο αυτοκίνητα και προχωρώντας στο καλώδιο που συνδέει τους θετικούς πόλους (κόκκινο) των δύο μπαταριών. Κάτι τέτοιο μας προφυλάσσει, ώστε σε καμία περίπτωση να μην έρθουν σε επαφή οι ακροδέκτες από το θετικό και αρνητικό πόλο της ίδιας μπαταρίας.

Τέλος, για κάθε ενδεχόμενο καλό θα ήταν η πρώτη διαδρομή του αυτοκινήτου να αφορά τον έλεγχο της μπαταρίας και του ηλεκτρικού συστήματος από κάποιον εξειδικευμένο ηλεκτρολόγο.