Συχνές αιτίες που οδηγούν σε αφόρτιστη μπαταρία

17 Ιουλίου 2020

Κάθε οδηγός έχει αντιμετωπίσει τουλάχιστον μία φορά την ταλαιπωρία ενός αυτοκινήτου που δεν μπορεί να ξεκινήσει λόγο μπαταρίας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί ακόμα και με τη μπαταρία σχετικά καινούργια και σε καλή κατάσταση,

  • Μη επαρκής φόρτιση της μπαταρίας λόγο βλάβης στο δυναμό του αυτοκινήτου. Ακόμα και η καλύτερη μπαταρία κάποια στιγμή θα παραδώσει πνεύμα αν δε φορτίζεται όπως πρέπει. Η διάγνωση είναι πολύ απλή, με μία μέτρηση της τάσης που παράγεται κατά τη λειτουργία του κινητήρα. Πολλές φορές ο ένοχος βρίσκεται στο ρυθμιστή του εναλλακτήρα («αυτόματος») που δεν λειτουργεί σωστά, είτε υποφορτίζοντας ή (ακόμα χειρότερα) υπερφορτίζοντας τη μπαταρία.
  • Σε περίπτωση που το δυναμό λειτουργεί όπως πρέπει, αλλά η μπαταρία εξακολουθεί να μη φορτίζεται πλήρως, η πρώτη σκέψη είναι πως το αυτοκίνητο έχει μπαταρία πολύ διαφορετική από αυτήν που συστήνει ο κατασκευαστής . Επόμενο είναι –ειδικά αν οι διαδρομές που γίνονται είναι πολύ μικρές- να μη φορτίζεται στο βαθμό που πρέπει, αλλά σημαντικά λιγότερο. Και το πρόβλημα αυξάνεται, δεδομένου ότι η σημαντικά μικρότερη φόρτιση ανά διαδρομή λειτουργεί αθροιστικά.
  • Αν τόσο το δυναμό, όσο και η μπαταρία βρίσκονται εντός προδιαγραφών για το συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου και η μπαταρία εξακολουθεί να μην είναι καλά φορτισμένη, κάπου υπάρχει αυξημένη κατανάλωση ρεύματος. Κάτι τέτοιο μπορεί να προκληθεί είτε με την εγκατάσταση και χρήση ενεργοβόρων αξεσουάρ (μεγάλοι προβολείς, ενισχυτές στεροφωνικού), είτε μέσω κάποιου βραχυκυκλώματος στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου.
  • Ακόμα και ένα μικρό βραχυκύκλωμα με ελάχιστη κατανάλωση ρεύματος μπορεί να προκαλέσει θέματα, εφόσον αποτρέπει τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου να θέσει το ηλεκτρικό σύστημα σε κατάσταση sleep mode μειωμένης κατανάλωσης. Φθαρμένα καλώδια, ελαττωματικές ασφαλειοθήκες, αξεσουάρ αμφίβολης προέλευσης και πιστοποίησης μπορούν να κάνουν θαύματα, προκαλώντας δυσανάλογα μεγάλες εκπλήξεις!