Φροντίζοντας τη μπαταρία της μοτοσυκλέτας κατά τη χειμερινή περίοδο

15 Δεκεμβρίου 2020

Όλοι οι ιδιοκτήτες δίτροχου που δε χρησιμοποιείται το χειμώνα μπορούν να επιβεβαιώσουν την ιδιαίτερη εκείνη στιγμή που προσπαθούν να βάλουν μπροστά μετά από ακινησία μηνών :-)

Δεν είναι μάλιστα πολύπλοκοι ή δυσνόητοι οι λόγοι που οδηγούν σε άδεια, ή και κατεστραμένη μπαταρία...

Αν η μπαταρία παραμείνει στη θέση της, ενδεχομένως θα εκτεθεί σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος ή του γκαράζ. Μπορεί να μη ζούμε σε κάποια χώρα της Βόρειας Ευρώπης με εντυπωσιακά χαμηλά νούμερα χειμερινών θερμοκρασιών, αλλά η παρατεταμένη -επί συνεχόμενες εβδομάδες- χαμηλή θερμοκρασία ταλαιπωρεί και δημιουργεί αθροιστικά αποτελέσματα στη φθορά.

Συνδυάστε το παραπάνω με το γεγονός πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το δίτροχο να μην κινηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και η -αφόρτιστη πλέον- μπαταρία δέχεται ακόμα μεγαλύτερη καταπόνηση. Η αντοχή μιας μπαταρίας σε χαμηλές θερμοκρασίες μειώνεται σημαντικά όταν είναι λιγότερο φορτισμένη, οπότε το υπάρχον πρόβλημα επιδεινώνεται σημαντικά.

Δεν είναι σπάνιο για κάποιους ιδιοκτήτες που μετακινούνται αποκλειστικά με αυτοκίνητο τους χειμερινούς μήνες να χρειάζονται για τη μηχανή τους νέα μπαταρία κάθε άνοιξη, εφόσον δεν κίνησαν το δίτροχο επί σειρά μηνών.

Τί μπορούμε να κάνουμε;

 - Αρχικά μπορούμε να βεβαιωθούμε πως η μπαταρία δε βρίσκεται συνδεδεμένη στη μοτοσυκλέτα, άρα και εκτεθειμένη στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μπορούμε να την αφαιρέσουμε και να αποθηκευτεί σε κάποιο ζεστότερο εσωτερικό χώρο. Χάρη και στο μικρό της βάρος και μέγεθος δεν είναι και τόσο δύσκολη η μεταφορά και αποθήκευση. Ιδανικά, προσέχουμε να είναι φορτισμένη πριν αφαιρεθεί.

 - Έχοντας τη μπαταρία σε εσωτερικό χώρο είναι πολύ ευκολότερο να τη συνδέσουμε με ένα φορτιστή, ώστε να την επαναφέρει στη σωστή τάση πριν τη χρειαστούμε για την πρώτη μας ανοιξιάτικη βόλτα. Ιδανικά, μπορούμε να τη φορτίζουμε κάθε πχ 15 ημέρες, για να είμαστε ακόμα πιό σίγουροι πως θα ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες πλήρους εκφόρτισης, άρα και μεγαλύτερης φθοράς.

 - Η καλύτερη όμως λύση περιλαμβάνει και τα δύο παραπάνω, την αφαίρεση της μπαταρίας, την αποθήκευση σε εσωτερικό χώρο και τη μόνιμη σύνδεση με κάποιο φορτιστή μπαταρίας που υποστηρίζει και δυνατότητα συντήρησης. Ο συντηρητής παρακολουθεί διαρκώς την τάση (άρα και τη φόρτιση) της μπαταρίας και επεμβαίνει όταν πέσει κάτω από κάποιο όριο, φορτίζοντάς την.

Σημειώνουμε πως ο συγκεκριμένος φορτιστής θα έχει κάνει απόσβεση της αξίας του πολύ σύντομα, με δεδομένο πως η μπαταρία του δίτροχου οχήματός μας θα διατηρηθεί σε άριστη κατάσταση και δε θα χρειαστεί άμεση αντικατάσταση!

Αν μάλιστα δεν παραμείνουμε στα μικρά & οικονομικά μοντέλα, μπορούμε να διαλέξουμε κάποιο μοντέλο που υποστηρίζει φόρτιση και της μπαταρίας του αυτοκινήτου μας, με μεγαλύτερη δυναμικότητα σε ah φόρτισης στα 12V.

Τέλος, με δεδομένο πως ο φορτιστής θα παραμείνει διαρκώς συνδεδεμένος και εν λειτουργία για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτονόητο είναι πως πρέπει να επιλέξουμε κάτι εγγυημένο, επώνυμο, που θα πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας και καλής λειτουργίας. Πρέπει απαραίτητα να υπάρχει προστασία υπερφόρτωσης, προστασία υπερθέρμανσης, βραχυκυκλώματος και σπινθήρων.

Γιατί όσο και αν αγαπάμε το δίτροχό μας, όσο και αν θέλουμε να διατηρήσουμε τη μπαταρία του σε άριστη κατάσταση, δεν αξίζει να μπούμε σε περιπέτειες και να κάνουμε γνωριμίες με το Πυροσβεστικό Σώμα της περιοχής μας! :-)